tirsdag den 16. november 2010

Madordning i børnehaverne

Min lille pige går i børnehave, derfor har jeg valgt at involvere mig i børnehavens forældrebestyrelse. Og jeg elsker det... Desværre var det mit sidste møde igår, for Cille skal jo i skole til sommer og med Aksels ankomst til februar skal jeg vist ikke forvente at jeg har den samme tid til at rende til møder - hvilket der selvfølgeligt er en del af, når jeg nu er formand for dette forehavende.
Det der mest har været snak om i min tid i denne bestyrelse er madordning, og er der noget der kan få sindene i kog er det maden til de kære små... Vi vil jo alle det bedste for vores børn, og kan de nu alle tilgode ses med deres forskelligheder, vaner og traditioner?!?!?!
I vores børnehave er madordningen gang på gang blevet udsat, da økonomien til det ikke rigtigt hænger sammen. Nu har kommunen så sendt et spørgeskema ud til alle byens børnehaver, som alle forældre skal svare på og tage stilling til om deres børnehave skal modtage mad fra KOMMUNENS CENTRALKØKKEN eller ej. Hagen ved det hele er at undlader man at svare, glemmer eller afleverer forsent (og vi ved jo alle, hvor travlt vi har som forældre), ja så tæller det altså som at ønske om at børnene skal modtage mad fra centralkøkken... Og bliver der et flertal for centralkøkkenmad i børnehaven, så er man bundet af dette i 2 år til en pris som på nu værende tidspunkt er 485kr/md.... Og man har IKKE mulighed for at lave et 'forældre arrangeret' madtilbud, dvs f.eks en madmor, der laver maden i børnehaven, så der dufter dejligt og børnene evt fra tid til anden kan deltage i produktionen, og man bevarer muligheden for spontanitet, hvis vejret og lysten lige er til en tur i skoven eller til stranden...

Så hvis nogen af jer skulle have modtaget spørgeskemaet, håber jeg at i tænker nøje over hvad det er i vælger....

Ingen kommentarer: